داخلی  »  خبر  »  سياسی

عماد افروغ در گفت و گو با «فرارو»:

آن کسانی که اعتراضات را به انقلاب مخملی تشبیه کرده اند باید محاکمه شوند

کد مطلب : 28994 10 مرداد 1388 ساعت 13:25


فرارو- مدير گروه علم و دين پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي با تاکید بر اینکه انقلاب مخملی در حاکمیت جمهوری اسلامی امکان پذیر نیست گفت: «کسانی که اعتراضات مردمی به نتایج انتخابات را به انقلاب مخملی تشبیه کرده اند باید از دو سوی مردم و حاکمیت محاکمه شوند.»

صبح امروز( شنبه) دادگاه متهمان به تلاش برای انقلاب یا كودتاي مخملي با حضور چهره‌هاي شناخته شده و مشهوري مثل بهزاد نبوي عضو شوراي مركزي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي، محسن ميردامادي دبير كل حزب

«برای من به عنوان یک روش شناس و یک جامعه شناس خیلی جالب است بدانم که قاضی و دادستان می خواهند با چه روشی و با استناد به چه مدارکی ثابت کنند که عده ای در جریان یک انقلاب مخملی شرکت دارند این بیش از پیش از بعد روش شناسی اش برایم جالب است که چگونه می شود مدارکی را مستند و مستدل ارایه کرد که تاکیدی بر مخملی بودن این حرکتی داشته باشد.»
مشاركت، محسن امين‌زاده عضو شوراي مركزي حزب مشاركت، محمد عطريانفر عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران، محمدعلي ابطحي عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز، صفايي فراهاني عضو شوراي مركزي حزب مشاركت، عبدالله رمضان‌زاده عضو شوراي مركزي حزب مشاركت که همگی از مسوولان بلند پایه جمهوری اسلامی در سال های گذشته بوده اند برگزار شد.

كيفرخواست متهمان در حالی از سوی نماينده مدعي‌العموم قرائت شد که بخش اعظمی از آن به تلاش این گروه برای فراهم کردن زمینه جهت بروز انقلاب مخملی در ایران اختصاص داشت. این اتهامات در حالی وارد شده است که بسیاری از صاحب نظران و تحلیلگران داخلی تاکید می کنند که اساسا در ایران به دلایل متعدد امکان بروز انقلاب مخملی وجود ندارد.

در همین حال عماد افروغ مدير گروه علم و دين پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي در گفتگو با فرارو گفت: «برای من به عنوان یک روش شناس و یک جامعه شناس خیلی جالب است بدانم که قاضی و دادستان می خواهند با چه روشی و با استناد به چه مدارکی ثابت کنند که عده ای در جریان یک انقلاب مخملی شرکت دارند این بیش از پیش از بعد روش شناسی اش برایم جالب است که چگونه می شود مدارکی را مستند و مستدل ارایه کرد که تاکیدی بر مخملی بودن این حرکتی داشته باشد.»

وی افزود: «من به
«من به اقتضایی رشته تحصیلی ام این دادگاه را دنبال می کنم تا ببینم دادستان می تواند با ارایه ادله های قانع کننده این اتهامات را ابرام و اثبات کند.»
اقتضایی رشته تحصیلی ام این دادگاه را دنبال می کنم تا ببینم دادستان می تواند با ارایه ادله های قانع کننده این اتهامات را ابرام و اثبات کند.»

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم با بیان اینکه «به کار گیری کلمه مخملی هم توهین به اعتراضات مردمی است و لو اینکه در حد یک ذهنیت بوده باشد و هم توهین به جمهوری اسلامی است» گفت: «آن کسانی که این اعتراضات را به انقلاب مخملی تشبیه کردند باید از سوی مردم و حاکمیت محاکمه شوند.»

وی ادامه داد: «مردم باید آنها را محاکمه کنند چون به آنها توهین شده است و حاکمیت بایستی آنها را محاکمه کنند چرا که جمهوری اسلامی را مقایسه و شبیه سازی کردند با کشورهای سوسیالیستی از قبیل روسیه که نوعا هم انقلاب های مخملی در این کشورها یعنی شوروی سابق و اقمار آن اتفاق افتاده است.»

افروغ تصریح کرد: «شاید این یک پیروزی
«مردم باید آنها را محاکمه کنند چون به آنها توهین شده است و حاکمیت بایستی آنها را محاکمه کنند چرا که جمهوری اسلامی را مقایسه و شبیه سازی کردند با کشورهای سوسیالیستی از قبیل روسیه که نوعا هم انقلاب های مخملی در این کشورها یعنی شوروی سابق و اقمار آن اتفاق افتاده است.»
برای روسیه به حساب آید که حرکت های اخیر و اعتراضات مردمی را انقلاب مخملی و رنگی در ایران معرفی کرده اند تا انقلاب اسلامی ایران در حاشیه انقلاب سوسیالیستی روسیه قرار گیرد و این توهین بزرگی به انقلاب اسلامی و توهین بزرگی به اندیشه های والای حضرت امام (ره) است که انقلاب را یک تحفه الهی می دانستند که هم از جهت انگیزه، مقصد و هدف کاملا با انقلاب های شناخته شده متفاوت است.»

مدير گروه علم و دين پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي ادامه داد: «من احساسم این است که نبایستی به محض اینکه ذهنیتی ایجاد شود و رای و نتیجه اعلام شده یک انتخابات با ذهنیت مردم همخوانی ندارد و مردم حسب این عدم انطباق یک واکنشی از خود نشان می دهند که این هم از قبل هم قابل پیش بینی بود آنها را به انقلاب مخملی ارتباط و اتصال داد.»

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: «جمهوری اسلامی ادعای دموکراسی، آزادی و برگزاری چندین انتخابات باشکوه دارد بر این اساس تفاوت بسیاری وجود دارد میان کشوری که آزادی را برتابیده است و حقوق ملت را به استناد اصل سوم قانون اساسی مورد پذیرش قرار داده است با کشورهای که میانه خوبی
«شاید این یک پیروزی برای روسیه به حساب آید که حرکت های اخیر و اعتراضات مردمی را انقلاب مخملی و رنگی در ایران معرفی کرده اند تا انقلاب اسلامی ایران در حاشیه انقلاب سوسیالیستی روسیه قرار گیرد و این توهین بزرگی به انقلاب اسلامی و توهین بزرگی به اندیشه های والای حضرت امام (ره) است که انقلاب را یک توحفه الهی می دانستند که هم از جهت انگیزه، مقصد و هدف کاملا با انقلاب های شناخته شده متفاوت است.»
با آزادی ندارد.»

وی با انتقاد از وارد کردن اتهام تلاش برای بروز انقلاب مخملی در ایران به متهمان گفت: «این بر می گردد با کج فهمی ها و سوء تعبیرهای ناشی از کم سوادی و بی سوادی آقایان که بلافاصله می خواهند بازی های جناحی و سیاسی را به اصل حاکمیت تسری دهند و منافع و مصالح گروهی خودشان را به اصل نظام و انقلاب پیوند می زنند.»

وی با بیان اینکه «همه می دانند وقتی به کسانی که واقعا در نیت و هدفشان به دنبال انقلاب مخملی نبوده اند این اتهامات وارد شود آنها را از انقلاب و جمهوری اسلامی زده می کنیم» تاکید کرد: «این کار اگر حساب شده بوده باشد بایستی جدی تر با آن برخورد شود یعنی کسانی که اتهام انقلاب مخملی را با آگاهی وارد کرده باشند باید تحت تعقیب قرار گیرند برای اینکه اعتراضات عمومی را در برابر اصل نظام و انقلاب اسلامی قرار داده اند و منافع جناحی را با اصل ارزشمند انقلاب اسلامی گره زده اند که نمی توان به راحتی از کنار عبور کرد.»

افروغ در خاتمه گفت: «ای کاش رسانه ملی این فرصت را در اختیار صاحب نظران و کارشناسان قرار می داد تا ذهنیت زدایی شود و انقلاب مخملی و رنگی کاملا شکافته شود تا این طور یک طرفه در اختیار یک جناحی قرار نگیرد که به صورت فزاینده اقشار و افراد و نسل های قابل توجه ای را به جرم ضدیت با اصل نظام و حتی ضدیت با ولایت فقیه از قطار انقلاب پیاده کنند و بعد سر فرصت تفسیر های تنگ نظرانه و متحجرانه خود را به جمهوری اسلامی را تحمیل کنند.»

ارسال اين مطلب به دوستان دريافت فايل مطلب نسخه قابل چاپ
Balatarin
نظرات بازديدکنندگان
1388-05-19 14:42
تو وقایع اخیر بعضی ها بدجور خودشون رو نشون دادن... روایتی می گفت در زمان ظهور آقا رو پیشونی هر کس نوشته می شه : ... ...
1388-05-13 10:24
افروغ كه سهل است،ديدم روزي كه احمدي ن‍ز اد بر خرمن انقلاب و كشور چنان آتشي بكشد كه شما بگوييد صد رحمت به هيتلر و چنگيز ...
1388-05-13 23:01
سلام . به سخنان یک فرد باید گوش نداد نه اینکه فرد را نگاه کرد و گذشته اش را . الان حرفی که میزند درست است . اگر افروغ بد است آیا در همه زمینه ها بد است . اگر شما خوبید در همه جنبه ها خوبید . صحبت این است این سخنان افروغ منطقی و درست است و شاید برخی از سخنانش در گذشته درست نبوده . چرا بجای برخورد منطقی شخصیت فرد را زیر سوال برده و چشم بسته نظر می دهیم . مگر این مردم که هستند . چه دین و مرامی دارند و چه می گویند . اگر امت رسول الله هستیم باید رفتار او را در مقابل منتقدین و مخالفین داشته باشیم . چرا در پاسخ دادن ابتدا به اصول قران و سنت رسول الله و ائمه اطهار رجوع نمی کنیم و جناح گرایی میکنیم . تعصب شدید جناحی داریم . تعصب بزرگترین آفت منطق و عقل است . بیایید با تحقیق و منطق و انصاف رفتار و عمل و گفتار کسانی را که از آنها حمایت می کنید را زی ذره بین برده و نقد و تحلیل کنید . چرا نمی کنید . فقط دیگران و عیب انها را نبینید .
1388-05-14 05:51
با شما مصاحبه نمی شود که محملی باشد برای توهین ها و هتک حرمت مصاحبه شوندگان و احیانا پز دادن انتقاد پذیری از سوی شما.حداقل تمام اظهار نظرها را چاپ کنید.این دومین اظهار نظر است.
1388-05-14 09:24
خوب بود. من موافق حرفهاي ايشان هستم
1388-05-14 03:35
آفرین بر شما ولی حیف آقایان متوجه این حرف ها نیستند
1388-05-13 11:50
بيچاره آقاي افروغ! ظاهراً تازه از خواب بيدار شده‌اند و بايد يكي پيدا بشه به اين آقا بگه ماجرا چي بوده؟!! البته انصافي در ايشان ديده‌ نمي‌شود تا كسي پيدا بشه بخواهد وقتش را تلف كند و به ايشان مسائل را بازگو كند و يا شايد ياد‌آوري كند. اين دست و پا زدنهاي الكي چيزي جز خوش رقصي جلوي اربابان فساد داخلي و دشمنان قسم خورده خارجي نيست. بجاي اينهمه عنوان و پست و به رخ كشيدن شجره نامه، كمي مردمي باش و مردمي فكر كن آنوقت خيلي بيشتر پيشرفت و ترقي خواهي كرد تا شايد تو هم مثل خيلي‌هاي ديگه از اين آب گل‌آلود بتوني ماهي بگيري و كيسه‌اي بزرگتر بدوزي!! بايد گفت از همه كم عقل‌تر و كم شعورتر كسي است كه مردم را بي‌سواد و نفهم فرض مي‌كند و با ساده فرض كردن آنها، بجاي به انحراف كشيدن افكار پاك و مقدس، بيشتر خود را مضحكه خاص و عام مي‌كند. ذليل و بدبخت‌اند خائنين به اين مردم خوب، صبور و غيرتمند.
1388-05-12 05:20
آقای افروغ شما چرا آتش گرفته اید؛البته چه سؤال بیجایی شما بعد از تشکیل کابینۀ دولت نهم آتش گرفته بودی و شعله های کنونی هم شراره های آن شعله است که البته عاقبتش جز خاکستر نخواهد بود. مرد حسابی ، برای خدا حرف بزن؛ اگر می توانی
1388-05-12 11:55
در جواب آقای مهندس مکانیک باید بگویم برادر عزیزم! اول برو یه آبی به صورتت بزن یه کم آتش خشمت فروکش کنه بعدش بیا بشین این مطلب رو بخون. برادر عزیز!من هم یه مهنس مکانیک هستم که تو این انقلاب بدنیا اومدم و درس خوندم و دارم کار می کنم. شما نباید به خاطر طرفداری از یه نفر که به قول خودت هیچ نقشی تو این نظام و انقلاب نداشته همه نظام رو زیر سوال ببری(البته آقای احمدی نژاد در دوران آقای هاشمی رفسنجانی استاندار اردبیل بوده اند و جالب تر اینجاست که ایشان در دور دوم ریاست جمهوری آقای هاشمی رییس ستاد انتخاباتی ایشان در نارمک بوده اند و سخنان نغز فراوانی هم در مدح آقای هاشمی فرموده اند) . ما هشت سال جنگ داشتیم که با درایت حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری به عنوان رییس جمهور در آن زمان و آقایان موسوی و هاشمی کشور اداره شد. بعد از آن هم دوران سازندگی شروع شد. من نمی خوام بگم در این دوران هیچ مشکلی وجود نداشته ولی به هر حال نباید با بی انصافی آن دوران رو سیاه جلوه داد. در بخشی از مطلبتان در مورد نامه جعلی وزارت کشور به رهبری صحبت کردید. شما مهنس مکانیک هستی و جمع و تفریق رو خوب بلدی و نباید چنین مطالبی را اینطور ناشیانه قبول کنی . اگر یه جمع ساده میزدی متوجه میشدی که مجموع آرای 4 کاندیدا با مجموعی که تو اون نامه نوشته شده بود نمی خوند واین به این معنیه که افرادی می خواستن با چسبوندن اون به حامیان موسوی سر افراد ساده لوحی مثل شما رو کلاه بزارن که ظاهرآ موفق شدن. شما اگه یه کم عقلتو قاضی کنی می بینی که هیچکس صحت این نامه رو قبول نمی کنه. در صحبتهای آقای افروغ هم من عصبانیتی ندیدم و اگه به ایشون یه وقت مناظره با یه فردی مثل پروفسور مولانا میدادن اون موقع معلوم می شد پروفسور مولانا و دوستانشون درست می گن و یا فردی مثل دکتر افروغ. واقعآ من متاسفم که افرادی در قشر تحصیل کرده جامعمون اینقدر ساده اندیش و زود باور هستن.
1388-05-11 17:22
جواب افروغ در فرارو کد مطلب : 28994 10 مرداد 1388 ساعت 13:25 آن کسانی که اعتراضات را به انقلاب مخملی تشبیه کرده اند باید محاکمه شوند چرا اينقدر عصباني هستي آقاي افروغ؟ما بالاخره نفهميديم تو با كدوم طرفي. چون ميگي اصولگرائي ولي حركاتت اونطرفيه . البته بنده هم با كشتن بچه هاي بيگناه مردم مخالفم و نه آن بچه هاي بيگناهي كه از مرزهاي غربي و كوهستانهاي صعب العبور كردستان به عراق ميروند كه هيچ سنخيتي با محيط مدرسه و دانشگاه ندارد و معلوم نيست در خطرناكترين منطقه جهان كه انواع و اقسام گروههاي تروريستي و گروههاي مبارز و نيروهاي امنيتي و جاسوسهاي تمام كشورها در آن رفت وآمد ميكنند،چكار دارد. اولا آقاي افروغ اين كهريزك كه سايتهاي شما روي آن مانور ميدهند 30 ساله وجود داره.استاد عزيز دانشگاه و شخصيت فرهنگي عزيز ، در زماني كه در مجلس نماينده بودي و جيك جيك مستونت بود هم اين بازداشتگاه مخوف وجود داشت. تازه فهميدي كه بچه هاي مردم منانژيت ميگيرن توش؟ از اين سي سال 4 سالش ماله احمدي نژاد.چند سالش ماله تو و اون دوستات كه انگار زياد دوست نداري مردم بشناسنشونه؟ شما چند سال از اين بازداشت گاه استفاده كرديد؟ آقاي استا دانشگاه، من مثل تو نخبه نيستم يلكه يك مهندس مكانيك اجرائي هستم كه بيست ساله دنبال صنعت اين مملكت دويده ام.زير كولر و دردفترم هم مثل بعضيها نخوردم و بخوابم و فحش بدهم به همراه تز. خيلي عصباني هستي. با اين حرفها و اين چرندياتي كه گفتي نوع اين انقلاب و وابستگي آن به آمريكائيها را نميتوان عوض كرد.من هم قبول دارم حركت اعتراضي مردم تحقيقا يك انقلاب مخملي نيست ولي حركت شما آقايون كه مردم را خط ميدهيد چي؟ عده اي ازمردم آزادي اجتماعي ميخواهند.مشروب فروشي و فاحشه خونه ميخواهند.ميخواهند كسي با پوشش آنها كاري نداشته باشه. به روسري آنها گير ندهند . بچه ها ميگويند اي بابا پدر و مادرمان كاري با ما ندارند ولي اينها مدام گير ميدهند كه خانم كي باشن.خب دوست دخترمه. بسياري از مردم دنبال اين چيزها هستند.آنقدر هم پول دارند كه اصلا برايشان اهميت نداره يك دولت پوشش تامين اجتماعي را چقدر گسترش ميدهد و يا سهام عداليت چند بخشه و اينها.حق هم دارند.ايراني هستند و بخشي از اين مملكت مال آنهاست.حالا سوال من اينجاست كه آيا طيف تو ميتوانند اين خواسته اي آنها را برآورده كنند.دوست عزيز خواهش ميكنم شعار الكي و قشنگ نده و واقع بين باش . مسلما شخصيت شما با توجه به سابقه انقلابي و مبارزاتي سنگيني كه داشته ايد و حتما شما هم جزو شاگردان و نزديكان امام بوده ايد و اينها ، اين اجازه را نميدهد.مطمئنا دوستان تو هم اين اجازه را نمي دهند ولي من به شما ميگويم كه شما نه به فكر اين توده 13 ميليوني مردم هستيد نه به فكر عاقبت اين حركت خائنانه و ابلهانه.بلكه به دنبال قدرت از دست رفته هستيد. بابا سي سال است يعني سه دهه كه زمان كمي هم نيست و قدرت را در دست داريد.چقدر سخت است دل كندن از آن.به اندازه اي كه مردم را تحريك ميكنيد تا كف خيابانها چكار كنند آقاي استاد؟ حتما عين انگليس يك پارچه دست ميگيرند و مثل بچه آدم شعار ميدهند و حتما شما هم نميتوانيد از رسوخ عوامل آشوب بين آنها ممانعت كنيد و اصلا به شماربطي ندارد اگر در اين جريان مثلا يك بانكي يا ماشين مردم آتش بگيرد.چادر زنان محجبه برداشته شود و عابرين را بخاطر ريش به قصد كشت بزنند؟ آقاي استاد كه بعلت نخبه بودنتان حتما عقلتان بايد حكم كند كه هميشه كم هزينه ترين و بهترين راه را انتخاب كنيد.چه راهي راحتتر از اثبات تقلب در انتخابات ؟ 11 ميليون راي تقلبي يعني 250 راي در هر صندوق.آيا تقلبي وجود دارد كه نتوان آنرا پيدا كرد؟خير آقاي دكتر .نرفتن شما به بهانه هاي واهي مثل اينكه جنتي در شوراي نگهبان است و جادوگري ميكند و معجون به ناظرهاي ما ميدهد كه كنترلشان به نفع جنتي باشه از زير اين قضيه فرار كرديد تا بتوانيد كماكان به انقلاب خود ادامه دهيد حالا هرچي دوست داري اسمش را بگذار.واي به روزي كه مردم يقه هاي شما را گرفته و از داخل ساختمانهاي شيكتان بيرونتان بكشند و مجبور شويد شكمهاي فربهتان را تكان بدهيد.آقاي استاد، انقلاب انقلاب است نه شكلش فرق ميكند و نه اسمش . هر اسمي كه ميخواهد داشته باشد.عين سال 57.به همين راحتي حكومت شاه سرنگون شد. با همين اعتراضهاي بقول شما مدني و مدني . آقاي انقلابي خجالت هم خوب چيزي است لااقل پاي گندي كه زده ايد بايستيد . به همين راحتي انقلاب ميشه نادان و مردم يك موقع ميبينند كه آي داد چه خبر شد.خونسرد و منتظر باش. زيادي هم شعار الكي نده.زياد رشته تحصيليت را خرج نكن مورد نيازت ميشه.خودت هم خوب ميداني اينها در مسائل امنيتي نياز به تائيد تو ندارند.مطمئن باش كه برخلاف حقوق شهروندي تلفنهاي افراد جاسوس خارجي و خائن و شخصيتهاي وابسته تحت شنود بوده و به اندازه يك عالم در اين 6 ماهه سند از آقايان جمع كرده اند مثل جعل نامه دولتي .آنقدر پررو شده ايد كه نامه وزارت كشور كه اساس امنيت مليست را آنهم به شخصي مثل رهبر كه شخصيت اول است را جعل كرده ايد.اگر كسي ديگري اينكار را ميكرد بدون دادگاه اعدام كرده بوديد . آنقدر از شما مدرك دارند كه افكار عمومي را اغنا كند.تو زياد عصباني نشو.نگران نباش كه ايران را با كشورهاي كمونيستي مقايسه كنند.اگر من ميفهميدم كه در اين 24 سال شما چه گلي به سر اين مردم زده ايد كه اينهمه ادعا داريد خوب بود.مملكتي كه با خزانه پر و زراتخانه هاي پيشرفته در حالي كه هم پاي ژاپن ميپريد تحويل گرفتيد و اين هم حاصل سي سال مملكت داري شما نخبگان سنتي و پير و محافظه كار و فاسد . كار را بايد به نسلهاي جديد بدهيد و برويد بازنشسته شويد. من اگر در طي سي سال عملكردم اينگونه بود از خجالت حرف نميزدم چه برسه سخنراني هم بكنم و نظر بدهم . باز هم هر كدام سهمي از آن داريد و احمدي نژاد سهمش 4 سال است و شما 26 سال سهم از دولت داريد. چه غلطي براي اين مردم در اين 26 سال نكرده ايد كه حالا ميخواهيد بكنيد؟از كانديدا خود بپرسيد؟ موسوي جوري حرف ميزند كه انگار در كره ماه بوده و تازه روي زمين افتاده.خير آقايون شما سي ساله نقش بازي ميكنيد بعضي آشكار و يعضي پنهان. آقاي دكتر از خودت پرسيده اي كه چطور اينقدر طلبكارانه حرف ميزني؟ انقلاب مگه شاخ و دم داره؟ يعني شما ميخواهيد بگوئيد كه قصد انقلاب نداشته ايد؟ با هر اسمي. حالا وقتي براي اثبات تقلب در انتخابات شما را خواستند آنوقت بايد دلايل محكمه پسند بياوري آقاي دكتر و زياد نميخواهد حالا به فكر چگونگي اثبات اتهام توسط دادستان در اين دادگاه دوستانت باشي. بهراحتي به 25 ميلون راي مردم توهين ميكنيد و راي آنها را پشيزي ارزش نميدهيد و بعد ادعا داريد كه به راي شما احترام بگذارند كه اقليت بوده ايد مگر ثابت كنيد تقلب بوده است كه نميتوانيد و خودتان هم خوب ميدانيد.چرا به نامه شوراي نگهبان براي بازشماري پاسخ نداديد.اگر من جزو طرفداران شما و موسوي بودم اينرا ميپرسيدم كه چرا نرفتيد تقلبهاي احمدي نژاد را لااقل از اين صندوقها در بيآوريد تا ابرو او برود و از رياست جمهوري پائين بيايد.؟مگر نگفتيد لرها به دامادشان راي ميدهند تركها به فرزندشان و آنقدر مطمئن بوديد كه قبل ازاتمام شمارش آرا تمام خبرگزايهاي رسمي را دعوت و اعلام پيروزي كرديد؟ آقاي دكتر راي سازي هم بسادگي قابل تشخيص است و مسبوق به سابقه چه جوابي به طرفداران خود ميدهيد؟ آيا اين راه بهتر و دقيقتر از كشاندن مردم به كف خيابانها و آتش زدن مغازه ها و اموال عمومي و مردم نبود؟ آيا بهتر نبود هيچ خوني از دماغ كسي نريزد؟ تا حالا مجبور نباشي يقه خودت را پاره كني كه چه كسي بايد محاكمه شود و آيا بهتر نبود ندا كشته نميشد؟ آنقدر از ندا صحبت شد كه آن مادر و دختر بيچاره كه در مهد كشته شدند از خاطرات پاك شده است . آيا بهتر نبود مرحوم روح الاميني كشته نميشد؟جواب بده اقاي دكتر. يا شما دنبال خون بودي؟ مثل سال 57. هر روز يك راهپيمائي و هر روز يك جنازه و آنهم به هر روش ممكن حتي اگر خودتان بزنيد تا باشد بهانه اي براي راه پيمائي بعدي و شوخي شوخي آقاي دكتر . اصلا اسمش را ميزاريم انقلاب سياه و سفيد تا شما خوشتان بيآيد. پيداست كه در تظارهات نبوده ايد. چون آن جمعيتي كه با شيشه شكسته به شكم بسيجي مجروح داخل آمبولانس حمله كرده و او را كشتند و به نيروهاي ضد شورش با جسارت تمام حمله ميكردند مشابهتي با تظارهات آرام مردم انگليس جلوي پارلمان با پارچه نوشته نداشت آقاي دكتر.در انگلستان و اروپا از آنجا كه اعتراضهاي مدني نهادينه شده و هم مردم و مخصوصا نخبگان آنها آدم هستند ،مردم ميدانند كه در صورت عدم تعرض از خطوط قرمز پليس زياد با آنها كاري ندارد ولي در ايران كه اين اولين بار بود كه مردم جلوي پليس ضد شورشي قرار ميگرفتند كه عكي العمل آنرا نميدانند،اينگونه برخورد جسورانه و بي مهابا واقعا جاي سوال دارد كه آيا يك بچه معمولي ميتواند و يا جرات اينرا دارد كه بطرف يك پليس ضد شورش با آن هيبت ترس آور حمله ببرد و او را زخمي كند.خيلي زشت است يك دكتر اين مملكت اينقدر ساده لوح مثل تو باشد.فكر نميكني اينها يه كم از بچه آنطرفتر بودند.بچه من كه از صداي ترقه ميترسه چه برسه به نارنجك و كوكتل مولوتف .شما حمله به مقر بسيج با كلاشينكف را اعتراض آرام بچه ها نامگذاري ميكنيد؟ نگوئيد چون آنها به ما حمله كردند ما هم حمله كرديم به بسيج.لابد اگر بر حسب تصادف بجاي مقر بسيج با چند تا بسيجي و سرباز وظيفه و چند تاقبضه سلاح جنگي ، به اسلحه خانه نيروي هوائي رسيده بوديد الان در تمام خيابانهاي تهران سنگر بندي بود و حتما سپاه به سرنوشت گارد جاويدان دچار ميشد؟ شما كه خوب بياد داريد آقاي دكتر. ولي كور خوانده ايد.اكثريت اينطرف است وحتي بسياري از طرفدارانتان هم كه فهميدند نيت شما چيست از دور و برتان پريدند چون مردم ديگر دنبال انقلاب آنهم براي منافع شما نيستند.مردم چك دارند و قسط بانك و همه به ميمنت 24 سال دولت شماها مثل فر فره دنبال نون هستندوخودتان هم خوب ميدانيد كه اين يك رويا بيشتر نيست و سپاه هم گارد جاويدان آن بدبخت نيست. ميبينيد كه اينها كاملا مسلط هستند واشراف دارند.حالا شما اسمش را بگذار مخملي يا جين يا لي و يا رنگي يا شاوب لورنس و پارس. ببين از فرط عصبانيت چطوري روسيه را به ايران وصل ميكني؟ آخر دادگاه ديروز و عملكرد بنگاه سوروس و عمل شخصيتهاي يهودي بتوسط شماها چگونه بايد دليلي بر سوسياليست بودن يا كمونيست بودن حكومت باشد؟ چگونه اينرا به روسيه مي بندي كه بايد افتخار كند؟گفتند دكتري نه اينقدر بابا كوتاه بيا. چه در مغزتان ميگذرد و بدنبال چه هستيد؟ در طول تاريخ ايران بوده اند عناصر پليدي كه از منابع مردم ارتزاق ميكردند و مملكت را دودستي به اجنبي ميدادند و مفتكي خود را در مقابل هيچ به اجنبي فروخته اند.شما هم از آنها هستيد.يكي يكي بايد جواب دهيد.
1388-05-11 13:39
اعترافات کیان تاجبخش، نماینده بنیاد سوروس در ایران از متهمان اغتشاشات اخير خبر داد: برقراري ارتباط تاجزاده، حجاريان، هاديان، سمتي و عطريانفر با بنيادهاي انقلاب رنگي http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8805110142
1388-05-10 18:15
مسئله خيلي ساده است براي برخورد با جناح مخالف نيازمند به يك دليل دهن پركن هست . . .اثباتش باشد براي تاريخ
1388-05-10 19:42
برادر محترم من این که یک عده اون شعار رو بدهند که انقلاب مخملی نیست، انقلاب غیر مخملی است. این ها همون هایی هستند که قبلاً فقط می گفتند "رای من کجاست؟". وقتی با باتوم و گاز و ... با یک تجمع مصالمت آمیز برخورد می کنید انتظار نداشته باشید بیان بگن "زنده باد اسلام"! معلومه شروع می کنند به فحش دادن!!
1388-05-10 19:52
خیلی متاسفم از این که می بینم ایده هایی مثل ایشان و یا حجت الاسلام مطهری ( که در تابناک درج شد) شنیده نمی شود. کاش رهبر معظم انقلاب خودش می توانست مستقیما به مردم رجوع کند و یا فرزندانشان را به طور ناشناس بین مردم بفرستند و ببینند که مردم چه می گویند. به خدا مردم ایشان را دوست دارند ولی نمی دانم با نمایشهایی مثل محاکمات امروز و خط و نشان کشیدنهای هر روزه مقامات سپاه برای معترضان و توهین به آنانی که سوال دارند محبتی از ایشان در دل مردم باقی می ماند یا نه. ترا به خدا اگر از دستتان بر می آید که می دانم می آید این پیامها را به عقلایی که خیرخواه ایشان هستند برسانید.
1388-05-10 17:18
مردكه ‘ انقلاب مخملي همين بس كه يه مشت اراذل و اوباش در بهشت زهرا ميگفتند: استقلال آزادي جمهوري ايراني. يعني هرچه باشد به غير از اسلام و امام . همين امامي كه موسوي خودشو مثل آون كروبي ... براش (به اصطلاح )ميكشت. عوامل اصلي هم همينهايي هستند كه الان در چنگال عدالت اسير گشته اند
1388-05-10 16:42
رهبری هم در خطبه های نماز جمعه گفتند کسانی که از انقلاب مخملی دم میزنند ایران بزرگ را نشناخته اند.
1388-05-10 15:55
اینهمه صحبت کردی به جاش تو یک جمله انقلاب مخملی را تعریف می کردی که ما هم بفهمیم منظورت چیه!
آدرس ايميل :
نظر شما :
نمايش آدرس ايميل شما به سايرين